Od 1 maja 2022 roku Szpital Wojewódzki wznawia funkcjonowanie punktu nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej. Lekarze dyżurować będą od 18:00 do 8:00 w dni powszednie i całodobowo w dni wolne od pracy. Punkt znajdzie się na parterze budynku „Z”, na terenie szpitala przy ul. Arkońskiej 4 w Szczecinie.
Lokalizacja punktu
Samodzielny Publiczny Wojewódzki Szpital Zespolony
ul. Arkońska 4, 71-455 Szczecin
budynek „Z” (parter)
Nocna i świąteczna opieka zdrowotna udzielana jest
- w godzinach od 18.00 do 8.00 rano w dni powszednie
- całodobowo w dni wolne od pracy
W jakich sytuacjach można skorzystać z nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej?
Z opieki lekarskiej i pielęgniarskiej udzielanej w punktach nocnej i świątecznej pomocy POZ można skorzystać w przypadku nagłego zachorowania lub nagłego pogorszenia stanu zdrowia:
- gdy nie ma objawów sugerujących bezpośrednie zagrożenie życia lub grożących istotnym uszczerbkiem na zdrowiu
- zastosowane środki domowe lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy
- zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni może znacząco niekorzystnie wpłynąć na stan zdrowia.
Przykładowe sytuacje uzasadniające skorzystanie ze świadczeń POZ w nocy i w dni wolne od pracy:
- zaostrzenie dolegliwości znanej choroby przewlekłej (np. kolejny napad astmy oskrzelowej z umiarkowaną dusznością)
- infekcja dróg oddechowych z wysoką gorączką, szczególnie u małych dzieci i ludzi w podeszłym wieku
- bóle brzucha, nieustępujące mimo stosowania leków rozkurczowych
- bóle głowy, nieustępujące mimo stosowania leków przeciwbólowych
- biegunka lub wymioty, szczególnie u dzieci lub osób w podeszłym wieku
- nagłe bóle kręgosłupa, stawów, kończyn itp.
Niezdolność do pracy
W punkcie nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej pacjent ma prawo do zaświadczenia, które związane jest z zakresem udzielanych w tym miejscu świadczeń, a wynika ze stanu zdrowia pacjenta stwierdzonego przez lekarza w trakcie badania.
Dyżury aptek
DYŻURY APTEK NA TERENIE SZCZECINA
Teleplatforma Pierwszego Kontaktu
Narodowy Funduszu Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK – 800 137 200 – otrzymasz niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy oraz święta. Z platformy mogą korzystać również osoby niesłyszące. Porady udzielane są w kilku językach.