Polityka jakości
POLITYKA JAKOŚCI
Samodzielnego Publicznego
Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego
w Szczecinie
Służymy wszystkim pragnącym korzystać z naszych usług, w przyjaznej, zapewniającej poczucie bezpieczeństwa atmosferze, świadcząc profesjonalną, kompleksową pomoc w zakresie specjalistycznej opieki medycznej ambulatoryjnej i stacjonarnej
Nadrzędnym celem działalności Szpitala w zakresie realizacji Polityki Jakości jest świadczenie usług medycznych na jak najwyższym poziomie oraz ciągłe ich doskonalenie, aby jak najlepiej zaspokajać potrzeby i oczekiwania Pacjentów.
Zobowiązujemy się do:
- Stosowania nowoczesnych metod diagnostycznych, leczniczych i rehabilitacyjnych zgodnych z obowiązującymi standardami.
- Stałej poprawy dostępności do świadczeń zdrowotnych, w szczególności do świadczeń wysokospecjalistycznych i deficytowych.
- Monitorowania zadowolenia Pacjentów korzystających z usług Naszego Szpitala oraz ich rodzin poprzez systematyczne badania poziomu ich satysfakcji w odniesieniu do jakości usług zdrowotnych.
- Przestrzegania praw Pacjenta na każdym etapie procesu leczenia.
- Zapewnienia Pacjentom bezpiecznego środowiska opieki z uwzględnieniem wytycznych określonych w Polityce Ochrony Dzieci Przed Krzywdzeniem.
- Pozyskiwania personelu o wysokich kwalifikacjach zawodowych oraz dbanie o jego stały rozwój i doskonalenie umiejętności zawodowych.
- Modernizowania szpitala poprzez informatyzację i inwestycje w infrastrukturę budowlaną.
- Dbałości o bezpieczeństwo informacji, zarządzania ryzykiem i ciągłością działania, z zapewnieniem poufności, integralności, dostępności informacji oraz zarządzanie fizycznym bezpieczeństwem powierzonych zasobów.
- Utrzymania i rozwoju Systemu Zarządzania Jakością w tym wewnętrznego systemu zarządzania jakością i bezpieczeństwem we wszystkich obszarach działalności Szpitala.
Dyrekcja Szpitala poprzez dążenie do pełnej efektywności i skuteczności prowadzonych działań deklaruje gotowość do ustawicznego doskonalenia Systemu Zarządzania Jakością zgodnie z aktualnymi wymogami normy PN-EN ISO 9001:2015 Systemy zarządzania jakością, Standardów Akredytacyjnych oraz Ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta.
Wszystkich Pracowników czyni współodpowiedzialnymi za realizację Polityki Jakości w zakresie swoich stanowisk pracy oraz motywuje do wykazywania inicjatywy w procesie poprawy efektywności i bezpieczeństwa realizowanych zadań.